60 feletti őrültek

Őrültek a szó szép és tiszteletreméltó értelmében, 60 feletti nők, akik olyan teljesítményt produkálnak, amire egy fiatalabb is büszke lehetne: egy amerikai és két magyar nő.

Diana Nyad 64 évesen leúszott egyben 170 kilométert
Diana Nyad (Kép forrása)
Diana Nyad 64 éves, és ősszel elúszott Kubától Floridáig, ami 178 kilométer (!). Jó, oké, vitte a Golf-áramlat is, de mégiscsak!

Ez a mostani volt már az ötödik nekifutása, szóval a horrorisztikus fizikai teljesítményen túl van itt egy fontosabb üzenet: nem feladni, és azután se, soha.

Beszél is erről, magyar felirattal megnézhető. Nem konkrétan az úszásra gondoltam, miközben néztem, hanem azon tűnődtem, mi az, amit én így nem adnék fel? 


Hajrá magyarok: Koczka Terézia

Koczka Terézia 60 évesen körülhajózza a Földet
Van nekünk magyarunk is, aki szintén 60 elmúlt és aki éppen úton van, a Földet vitorlázza körbe, ha sikerül (miért ne sikerülne). Koczka Terézia se kispályát választott: 11 hónapig tart a menet.
Megpróbál ennek kapcsán adományt is gyűjteni, a cél szép, segíteni a hátrányos helyzetű gyerekek tanulását.
Idézet Koczka Teréziától:
"Egy japán mondás szerint mindenki új életet kezd 60 után. Az 50. születésnapomon elhatároztam, hogy születésnapi ajándékként adok magamnak közel egy év távollétet, hogy azzá az emberré váljak, aki a hátralévő éveit majd értelmesen éli. Megtapasztaltam már, hogy a távollét a megszokottól segít világosan látni azt, amit tennem kell a jövőben."
(Egy év eltáv, na abban benne volnék én is:)
Nézzétek meg Terézia saját honlapját, mert néha ír útközben:  http://tereziakoczka.wordpress.com/


Én Monspartra szavazok

Monspart Sarolta, a MOB alelnöke
A futás nagyasszonya, így mondják
Monspart Sarolta nem száll tengerre, ezzel szemben fáradhatatlanul önti a lelket fiatalba és öregbe, hajnalokon gyalogló órát tart középkorú és azon túli nőknek a Margitszigeten, segít ezer módon, publikálja az edzésterveit kezdőknek és haladóknak, futóknak, sífutóknak. Rengeteg szabadidősportos eseményen van ott, hogy ott buzdítsa a futókat, mindezt tévé és szponzorok nélkül.

Ne feledjük, letette ő az asztalra a saját top teljesítményét is- hiszen világbajnok lett tájfutásban - de azóta teljes erőbedobással a terepen dolgozik, már nem egyéniben küzd, hanem sokunkért...

Úgyhogy én a magam részéről Monspartra szavazok, nekem ő a nemzet sportolója.






Megjegyzések