Gerinctréning Noémivel


Máté Noémi gerinctréning oktató
Csak görbe és merev a hátad vagy már fáj is? Utálod az ugrálós órákat, ellenben fitneszgépnek, súlyzónak a közelébe se szeretnél menni? 
Noémi tart gerinctréning órákat, és az alábbi posztot lényegében ő írta a saját órájáról, plusz a végén válaszolt az én akadékoskodó extra kérdéseimre is. 
Tehát a gerinctréning óra két fontos részből áll: a gerinc ízületeit mozgatjuk át, valamint erősítjük a gerinc mozgatásában részt vevő izmokat. Egyiküknek sem esik jól az ülő életmódunkból fakadó mozdulatlanság, hiszen arra lettek teremtve, hogy mozogjanak. 
Az órán megmozgatjuk a gerincünket előre, hátra, oldalra, sőt még azt is megengedjük neki, hogy csavarodjon, vagyis megadunk neki mindent, amire vágyik. A többi problémás zóna - hátizom mellett a hasizmok és a farizmok is- szerepet kapnak. 
Máté Noémi gerinctréning és dinamikus jóga

Ezen kívül a gerinctréning enyhíti a stresszből, illetve a hajszolt életmódból fakadó betegségeket is, mint például a nyak- és vállfeszülés, fejfájást, hiszen a tréning közben az ezeket okozó izmokat nyújtjuk és lazítjuk. A lágy zenének köszönhetően enyhe relaxáló hatása is van az órának.
Kismamáknak is ajánlott, mivel az órákon nincsenek számukra problémát jelentő gyakorlatok (ugrálások, zökkenések, nem dolgozunk nagy súlyokkal) viszont a várandósság alatt kemény feladatot kapott gerincet átmozgatja és erősíti a szükséges izmokat.

Fontos, hogy a preventív gerinctréning, mint a neve is mutatja, megelőzésre szolgál, tehát nem helyettesíti az orvos által előírt gyógytornát! Komolyabb probléma, hátfájás esetén mindenképpen legelőször ortopéd szakorvossal beszélj!

A preventív gerinctréning minden hétfőn este 7-kor kezdődik a XX. kerületi Gyöngyház Központban, ami a 3-as metrótól 66-os illetve 151-es busszal, a Körút irányából pedig 23-as busszal és kb 3 percnyi sétával közelíthető meg.
Nem kell semmi extra felszereléssel készülni, sőt, cipő sem kell, mivel a gyakorlatokat zokniban vagy mezítláb végezzük (nekem általában melegem van, úgyhogy mezítláb vagyok, de a többség zokniban tornázik).

Extrakérdés 1. Jóga-jellegű-e? (sokan nem szeretik az átszellemülést a tornanórán) Annyiban hasonlít a jógára, hogy minden órán van egy-egy gyakorlat, amit a jógából veszek át, de tempója és íve egy kicsit más, úgyhogy aki nem volt még jógaórán, észre sem veszi, hogy ez onnan van. Pilates gyakorlatok is szerepelnek benne, mert szeretem a Pilatest és mert a legjobb mélyhasizom gyakorlatokat onnan lehet belecsempészni az órába.

Tehát ha fél mondatban kellene összefoglalnom, akkor az óra nem más, mint egy alakformáló óra megspékelve gyakorlatokkal a gerinctornából, a Pilatesből és egy kicsit a jógából is. A jóga csak titokban van jelen, nincs ommozás és hosszan kitartott gyakorlatok. Ez az óra pusztán a testről szól, a lelki felfrissülés tényleg csak bónusz ;)


Extrakérdés 2. 
A térdproblémások? 
Nem sok térdelőhelyzetben végzett gyakorlat van, maximum 3-4 percet töltünk térdelőtámaszban, mert az óra nagy részében álló helyzetben végezzük a gyakorlatokat, csak az utolsó 2-3 blokkot töltjük a matracon (hátizomerősítés hason fekvésben, hasizomerősítés és a jól megérdemelt nyújtás). De az se maradjon otthon, akinek fájós a térde, mert minden gyakorlatnak van variációja, nem lehet megúszni azt a pár percet sem ;)

Extrakérdés 3.
Kilóg-e aki később kapcsolódik be, illetve egyéni javítás van órán? 
Tavasztól szeretnék zárt csoportot is indítani, de jelenleg – amíg nem találok termet – nyílt óráim vannak. Egyéni javítás gyakran előfordul, mivel kis létszámú csoportokban tartom óráimat, így senki nem tud elbújni senki mögé. Kilógni senki nem lóg ki!


Noémit eléritek a Facebookon vagy a Mozogj Noémivel című saját honlapján (innen vannak a fotók is)



Megjegyzések