Monspart és a hospice


A magam részéről Monspartot - többek között - azért bírom, éspedig nagyon, mert semmi, de semmi cukiskodás nincs benne. Bátorság annál több.
Itt van ez, ahogy odaállt egy ilyen cél mellé, mint segíteni a hospice alapítványnak. Nem félti az imázsát, hogy egy olyan helyhez kötődik majd a neve, amely félelemmel és fájdalommal teli, sőt saját maga sem terel, és nem hárít, hanem odaáll és részt vesz a segítésben, a pénzszerzésben. 
A Nárcisz-futás (van vagy két hónapja, de ez a blog nem a friss hírek rovat) talán hozott valami kis pénzt is, mellesleg csodálnám ha így lenne, a fantasztikus 700 forintos nevezési díjból… de én azon tűnődöm, itt a blog témájához kapcsolva, hogy a történet a példaadásról is szól. Fontos a fittség, az endorfin, az önbizalom… fontos, hajaj. 
De itt van ez a mellékág… hogy mennyi más cél jelenhet meg a mozgással, általa, vele.
Futni lehet úgy is, hogy a nevezési díj egy része - ne féljünk a szavaktól - jó célt szolgál, mint tették ezt a Suhanj-osok is és a Nárcisz-osok. Futni lehet úgy is, hogy bőven hatvanon túl életkedvet pumpál valaki a kortársaiba a Margitszigeten, mint Monspart. De - és ez mondjuk pont NEM Monspartról szól, hiszen ő a mai napig fut és másokat is edz - tehát majd, amikor valakinek a futás már nem megy – ne áltassuk magunkat, eljön, eljöhet az az idő is – a futás, az edzés, a futóesemény jelentheti azt is, hogy ott lehetsz és segíthetsz, egyszóval – jelenthet közösséget, összetartozást.
Azért Nárcisz a futás neve, mert a hospice-osok csináltak egy virágágyást nárciszokból. Én pár éve egy  igazi lepukkant és közepesen ijesztő kórház (emberi méltóság?) szóval a kórház kertjében nézegettem nap mint nap a virágokat útközben, amíg leértem a villamoshoz. Fura, de én szerettem azokat a virágokat. A hospice-osok is a nárciszokat, gondolom. Megértem.
Monspart mondja ezt a Hospice alapítvány oldalán:
Azok az emberek, akik már kaptak egy pofont az élettől, sokkal együttérzőbbek és fogékonyabbak. Én ilyen ember vagyok, ezért csatlakoztam a Hospice Alapítványhoz. Mi pontosan tudjuk, mit jelent az, ha valaki bajban van, és mit jelent az, hogy segítség. Homérosz szavaival: Egyesített erejükkel még a gyöngék is erősek.



A 2011. májusi Nárcisz futás, Monspart is van benne




Megjegyzések

Házisárkány üzenete…
Szia! Nézz be hozzám, az életmódblogba, van ott Neked valami....
http://adventuresofdomesticdragon.blogspot.com/