Csak semmi komoly: dr Szántó Andrea

dr Szántó Andrea Csak semmi komoly
Ez egy nekem való könyv, pedig családtag rendelte, én csak elhoztam, s ha már, belenéztem, s ha már, akkor végig is olvastam.
Pedig életmód, fogyás, táplálkozás témában éppen tele van a hócipőm. A rengeteg cikk, módszer, jótanács, hogy ne mondjam, terror, na meg a furcsa színűre és alakúra retusált ellenszenves csajokkal reklámozott vegyszer és szekta között nyilván van olyan is, ami stimmel ebben vagy abban, hiszen biztosan léteznek ilyen színű és alakú emberek is.
De ami ebben a könyvben nekem nagyon bejött, az az, hogy itt a középkor felé ballagó (esetleg azt dicső módon már elérő), családos, túlsúlyos nők (is?) találhatnak magukra nézve vigaszt, lelkifröccsöt, jóleső röhögést – de gyakorlatias életmódváltó tippeket, véleményt, és ami végtelenül fontos: személyes tapasztalatot is.
A szerző orvosnő, lehet, hogy én ódivatú vagyok, de ez bennem bizalmat kelt. Plusz három gyerekkel és ebből fakadóan rengeteg élettapasztalattal, kudarctűréssel és optimizmussal ruházta fel az Élet. Mindezeknek is köszönhető, hogy érthetően beszél rostokról, szabadgyökökről, vitaminokról, ásványi anyagokról, húsevésről, tejivásról, hosszú a sor és főleg, két fejezet szól a mozgásról.
Nekem nagyon bejött az, hogy
- egy helyen, együtt található az életmódváltás több tényezője, a gondos táplálkozás és a mozgás mellett olyanok, hogy az alvás, vagy a szabad levegő fontossága, a bőrünk, a kávé, az alkohol … stb. Vagyis nem kell cikkek sorát végigböngészni, bosszankodni vagy kedvencek közé rakni, (ahol soha többé nem kattintok rá, mivel más téma is érdekel a kicsiny életemben, és azokat is a kedvencekbe rakom, és azokhoz se jutok hozzá soha). Régen a könyveim tornyosultak kupacban, ma a kedvencek mappa és almappák képeznek áttekinthetetlen hadat.
- eltalálja az arányt az információközlés és a személyes hang között. Csak semmi komoly – ez igaz is meg nem is. Súlyos probléma tud lenni az életmódváltás, és jó ha valaki tárgyilagosan és könnyeden tud róla szólni a sorstársakhoz.
- Nem fél az öniróniától, szerepelnek benne kudarcok is – de mindeközben kedves marad, józan, gyakorlatias, és így nem megy el abba az irányba, ahol végül röhejesnek érzi saját magát a t. olvasó is, amiért hasonlókon vagy ugyanazon átment.
a szerző
A fotókat a Csak semmi komoly könyvbemutatóján készült interjúból vettem.

Megjegyzések