Tekerj



Vajon patakocskát izzadni, akarom mondani állóképesség-növelő zúzós sportot űzni, sorbarakott szobabicikliken tekerni, nem éppen halk-meditatív zenékre - vannak arrafelé egyáltalán lányok?
Mea culpa, engedtem a sztereotípiának, és rosszul válaszoltam.
Meg is kérdeztem egy profit, Ruzsinszki Márti spinning edzőt, s ő mondta el, hogy az ő edzésein éppen hogy több a lány. Talán a gépek miatt gondoltam főleg a fiúkra?
Mert önmagában a kemény edzés, a hangos zene amúgy jelen van az aerobikben vagy a tae-bo-ban is, ahol pedig nem jellemző a lányok hiánya. 
Idézem még Mártit: 
Egy spinning edzésre bárki bejöhet, és elkezdheti kortól, nemtől, testsúlytól függetlenül. Természetesen mindig könnyebb egy új mozgásformát elsajátítatni, hogyha rendelkezel valamilyen állóképességgel, vagy valamilyen sportmúlttal, mert a szervezeted hamarabb alkalmazkodik. Viszont ez nem azt jelenti, hogy aki viszont nem sportolt előtte, az ne is jöjjön be. Fokozatosság elve nagyon fontos a kezdőknél,hogy felépítsük az a "várat":-), illetve a türelem, kitartás, mint minden más sportnál. Minden kezdőnek segítünk beállítani a biciklijét, elmondani, amit fontos tudniuk, s mire számíthatnak az első óra után. 4 hét után tudnak majd bizonyos haladó technikákat már nagyon egyszerűen végrehajtani.




Tény, hogy pl Mártinak van olyan vendége, akit nála kezdte nulláról, és mára leteker dupla edzéseket, plusz közben ledobott vagy 40 kilót.
Nekem közben szembe jutott, zene-e a ducc-ducc? Tánc-e az aerobik és a spinning?
Nem, de nem is akarnak az lenni. A tánc az tánc - ott az esztétikum és az érzelem megjelenik, az edzés pedig edzés, ahol a cél az erő és az állóképesség.
Úgy sejtem, a spinning meg én - akárcsak a termekben rám hiába váró egyéb gépek - nemigen leszünk egymáséi :)
De ha valakinek kedve van hozzá, hajrá, nem én leszek az, aki ezt elveszi :)

Megjegyzések