Visít, tapsol, ugrál

Fergeteges zumbaóra leírása, egy vendégszerző tollából:  Kikus, köszönet!

Há én is kipróbáltam. És elvonási tüneteim vannak. És ez nem vicc. De miről is beszélek....
Hát a Zumbáról... Néhány hónapja a "kezembe akadt" egy videó a zumbáról, már akkor az volt, hogy gyomortájékon éreztem, na, ez kell nekem. Neki is álltam vadászni, hogy hol mikor merre meddig, de számomra teljesen lehetetlen időpontokban és a város túlvégein találtam csoportokat, úgyhogy átmenetileg befagyasztottam. Aztán pár hete kaptam egy hírlevelet, azzal, hogy "kezdő zumba indul". Lecsaptam rá - mondanám, mint gyöngytyúk... -, megdumáltam még 3 barétnémat, hogy jöjjenek, mert irtó jó lesz és hittek nekem. És tényleg irtó jó. 
Én kb 3 hónapja kezdtem el újra akívan mozogni, heti 2 alkalommal tornázom - másfél év egészségügyi punnyadás után. Már éppen kezdtem azt érezni, hogy kevés a torna, mire belejövök már eltelt az óra, meg 2 torna között rezgek, zizegek, már itthon is tornáztam, táncoltam, hogy legyűrjem a bugyborékoló fölös energiáimat. Na, lényeg, jött a zumba... Vagyis én mentem. De jól tettem... 
Miért jó nekem a zumba?
Egyrészt tényleg lefáraszt. De nem olyan módon, hogy bezsibbadok, mint a zselés szaloncukor, hanem valóban megmozgat, átmozgat, felturbóz, olyan leszek mint a felrázott traubiszóda - ugyanakkor érzem, hogy hihetetlen jól el is tudom vezetni az energiáimat. Tisztítókúrának sem utolsó, mert nagyjából 1 liter vízet iszom és párologtatok el 1 óra alatt, ami azért nem kis teljesítmány a magam 47 kilójával.
Nagyon pozitív az instrukciók nyitottsága, hogy nem arról szól, jól, pontosan csinálod-e, hanem hogy csináld és élvezd. Azt tapasztaltam korábbról, hogy nagyon sokaknak pont ez okoz problémát és veszi el a kedvét a mozgástól, hogy nem tudják elég tökéletesen végrehajtani az adott mozdulatsort, amitől egyrészt rágörcsöl az ember, tehát mégúgy sem megy, másrészt elveszi a kedvet. 
Az instruktor egyben egyfajta - úristen nem jut eszembe az a szó, na mindegy, szóval nem csak mondja és mutatja, mit csináljak, hogyan csináljam, hanem felkorbácsolja a lelkesedést. Olyan energiával és örömmel vezet minket, hogy lehetetlen megúszni a vigyort... Visít, tapsol, ugrál a csoport.
És: nekem külön pozitív, mert ez a gumimacskám - ez egy olyan "tornaszerű" mozgásforma, illetve a táncnak egy olyan formája, ahová ha beesik egy férfi, abszolute elfelejtheti a "húdeciki"-t. Végre! Állandóan ezért mökörgök, hogy kevés a férfi a fitnessben, akik hirdethetik, hogy nem csak a gyúrás ölég férfias :)
Összefoglalva: izzadsz mint a ló szántáskor, ráadásul még örülsz is neki. Hát ez a Zumba :)
(ZumbaIsten, én így hívom :) )


Eddig a vendégírás, köszönet érte Kikusnak!
Az alábbi fotók egy tavalyi hollandiai zumbabulin készültek, a fotók lelőhelye:
http://www.flickr.com/photos/urbienewmedia/sets/72157622442816047/



felkorbácsolja a lelkesedést

megmozgat, átmozgat, felturbóz

... hogy jöjjenek, mert irtó jó lesz, és hittek nekem 

nem arról szól, jól, pontosan csinálod-e, hanem hogy csináld és élvezd.

Megjegyzések

lilakávé üzenete…
Minden életkor és testalkat - Ez a lényeg benne, nem? az utolsó képet a 45+ olvasók kedvéért tettem föl... és a fiatalabbak kedvéért hogy lássék a jövőt, nem kell abbahagyni, feladni.