Tánc a kórházban

Az előző poszt is kesztyűvel indult, hát ez is. Ez most rózsaszínű, és kórházi, és a mellrák elleni harc jelét formázza.
Lehet morogni, hogy ááá csak egy jól sikerült marketing akció. Merthát az is. De ha csak ennyi lenne, akkor is máris sokkal többet ért el, mint az ócska marketing akciók, amelyekről soha senki nem hall többet, ahogy véget érnek. 
A lenti felvételen látható táncolás célja valóban egy gumikesztyű reklámozása volt. A történet Amerikában játszódik. A gyártó vállalta, hogy minden eladott láda kesztyű után 1 USD-vel a Nemzeti Mellrák Alapítványt támogatja. Az Alapítvány pedig a megelőzésről, korai felismerésről szóló felvilágosításra és ingyenes szűrésekre költi.
A gumikesztyű rózsaszín – ez egy sztereotip leányos szín, de nézzük el most, végülis női betegség elleni kampánnyal van összekötve. 
A táncosokat nézd -  kórházi dolgozók, a színpad a kórház (kérem szépen, a Providence St Vincent kórház) különféle helyszínei – labor, konyha, intenzív, betegszoba, biztonságiak.  A táncra önkéntesen lehetett jelentkezni, s meg is tették vagy százan, teljesen eltérő életkorokban, szakterületeken, hierarchiai szinteken. Egyvalami viszont közös bennük: a jókedv, a könnyedség, ahogy öreg, fiatal, nő, férfi, megmozdul, kilép a napi gyászos rutinból, és viháncolva betanul egy kis koreográfiát. Mindez nagyot szól abban a közegben, ahol mégiscsak jelen van a betegség, a szorongás – Amerikában éppen úgy, mint nálunk. Habár most nem térnék ki részletesen arra, hasonlít-e akár egy picikét is a filmen látható kórház arra, ahol pár éve egy nagyon kedves szerettemet látogattam.
Nem hasonlít.
Előadódhatna hasonló itt Magyarországon? Jókedvű, könnyű szívű egészségügyist látni, akitől a páciensnek kedve támad mégiscsak küzdeni a rongyos életéért?  
Nekem ez a táncos felvétel ilyesmiről szól, mint: összefogás, cél, küzdés, jókedv, játékosság. Na, mindez külön-külön is hiánycikk idehaza, nemhogy együtt.
És annyira jó lenne ilyesmire, és nem a János kórházra gondolni, ha egyszer kórházba kell majd menni, nekem vagy megint valakinek a szeretteim közül.
Ha már itt tartunk - ti jártok mammográfiára? 


Megjegyzések

Εκάτη üzenete…
Ez aranyos volt! :) S hát igen, azért ha megnézed, még csak a kórházi takarítói brigád sem az a szint, mint itt nálunk...

Mellesleg én speciel még életemben nem voltam mammográfián, de még csak tüdőszűrön sem... Lehet el kellene menni?
lilakávé üzenete…
Igen..nem itthoni közkórház fílingje van :)
Mammográfiára majd 40 fölött elég lesz szerintem, akkor küldik is az ember lányát.
kikus üzenete…
Nagyon nagyon "lájk" :)

Én voltam mammón, mert egyszer volt valami gyanús csomósodás. A nagyimnak az egyik mellét el kellett távolítani már fiatalon, úh genetikailag veszélyeztetett vagyok. Szerencsére nem volt semmi, csak nyirokduzzanat. Dokibá azt mondta, kb 3. évente mamcsi, évente ultrahang. Szégyenkezem, de ennek már 2 éve, úgyhogy jó is, hogy erre jártam, jövő7en bejelentkezem.
Egy korombeli ismerős csajt most műtöttek.

Igen, elm. küldik az embert, gyak. viszont sok helyen tojnak rá, másrészt sajnos a nők jelentős része nőgyógyászhoz sem jár rendesen, az meg nem fog házhoz jönni a beutalóval.

Menjetek el! Én is :)
Orsolya üzenete…
Hát nem hiszem, hogy itthon elkészülhetne egy hasonló videó :(!

Én is már a gimi alatt jártam mammográfián. Azt hiszem nem érdemes ezzel játszani, túl sokat veszíthez az ember és túl gyorsan, ráadásul akkor már lehet, hogy beleszólásom sem lenne.