Küzdés

Tudom, tudom, szerintem se... Egy olimpikon, egy csúcsversenyző nem feltétlenül minta, nem példakép, legalábbis nem a gyarló köznapi, naponta munkába loholó magamfajta számára.
Halkan kérdem, biztos nem, semmiben?
Egy posztot nekem mindenesetre mégiscsak megér egy-két dolog. Most valahogy két sífutónő került itt egymás mellé a posztban.
Nekem senki ne mondja, hogy kicsi sincs bennük Artemiszből.

Pl az, aki minden idők téli olimpiáinak legsikeresebb versenyzője, itt balra a kis képen, egy nő, Marit Bjoergen. Csak most Vancouverben nyert három aranyérmet, meg még egy ezüstöt, meg még egy bronzot, persze tán lehetett volna körülötte nagyobb hírverést is csapni.
Talán az volt a bűne, hogy a sífutást az amerikaiak nem nagyon ismerik. Olyat nem mondok, hogy az lett volna a gond vele, hogy női sportoló, és így nem olyan érdekes a sajtónak. Ez se mindig igaz. Habár van nálam egy kutatás erről itt valahol, egyszer tényleg kiásom és elolvasom.
Azt azért hozzáteszem, hogy olyat Egerszegi is elkövetett már, hogy egy olimpián három egyéni aranyat szerzett :)

A másik pedig, a kedvencem,  (najó, a curlinges lányok mellett:)  - Petra Majdic, a hősnő, ő is sífutó, innen a szomszédból, Szlovéniából.
Akkorát esett verseny előtt, mint az ólajtó, rossz volt nézni, bele az árokba. Édes részlet, hogy őt hibáztatták utána, habár mégis került oda kerítés a baleset után, de ez itt nem is lényeges.
Kimászott és folytatta. Továbbjutás, sőt bronzérem lett a vége.
Miért írom ezt? Lehet hogy mégis van benne valami példaszerűség, vagy legalább biztatásszerűség, egy afféle így-is-lehet?
Hogy is kell ezt csinálni?  a padlóról fel..? vagy nem is, mert lejjebbről, több méter mély gödörből, kék-zöld foltokkal, repedt bordával, könnyes szemmel, összeszorított foggal, mellettem-fölöttem elfutó versenytársakkal, elúszó reményekkel.
Estem én is már, nem a sípályán, hanem munkában, magánéletben... sérültem is, ahogy ilyenkor kell. Abban meg egészen biztos vagyok, hogy jön is még pár kanyar még az életben, ahol mások nem esnek el, én meg igen, pedig vigyázok.

Arcra esés, kimászás, felállás, lécet vissza, folytatás, nem-feladás, nem rinya. Ez is egy lecke.

Összeesés 
Fotó. AP/Elaine Thompson



Le a pályáról - de csak a célbaérés után.
Fotó: Bomgart Getty Images




Támogatással, de fel a dobogóra.
Fotó REUTERS/Mike Segar (CANADA)


Így is lehet örülni. 
Fotó: REUTERS/Mike Segar (CANADA)

Megjegyzések